Zanimivosti

Kako razviti lastno vrednost?

Ko gre za vašo lastno vrednost, je samo eno mnenje resnično pomembno – vaše. Tudi to je treba natančno oceniti; ponavadi smo sami svoji najostrejši kritiki.

Avtorica knjige o samozavesti opisuje zdravo samospoštovanje kot realistično, hvaležno mnenje o sebi. Pravi tako: »Brezpogojna človeška samo-vrednost predpostavlja, da je vsak od nas rojen z vsemi zmogljivostmi, ki so potrebne, da bi živeli plodno in polno življenje, čeprav ima vsak od nas drugačno mešanico spretnosti, ki so na različnih stopnjah razvoja.« Poudarja, da je temeljna vrednost človeka do samega sebe neodvisna od zunanjih dejavnikov, kot je bogastvo, izobraževanje, zdravje, status.

Nekateri ljudje hodijo po svetu – in so v takšnih in drugačnih odnosih, v katerih iščejo načine, da bi potrdili svoja samo-omejujoča prepričanja.

V tem članku smo za vas pripravili osem korakov, ki jih lahko naredite za povečanje občutka lastne vrednosti.

  1. Bodite pozorni!

Ne moremo nečesa spremeniti, če ne prepoznamo, da se mora nekaj spremeniti. Z zavedanjem našega negativnega samo-govora se začnemo distancirati od občutkov, ki jih ta negativni samogovor prinaša. To nam omogoča, da se z njimi manj identificiramo. Brez tega zavedanja lahko z lahkoto pademo v past, ko verjamemo našim samoomejujočim pogovorom, in naj vam ob tem še rečemo: »Ne verjemite v vse, kar mislite. Misli so samo to – misli.”

Takoj, ko se znajdete na poti samokritičnosti, nežno zabeležite, kaj se dogaja, bodite radovedni in se spomnite: »To so misli, ne dejstva.«

  1. Spremenite zgodbo.

Vsi imamo pripoved ali zgodbo, ki smo jo ustvarili o sebi, zgodba, ki oblikuje našo samopodobo, na katerih temelji naša osrednja samopodoba. Če želimo spremeniti to zgodbo, moramo razumeti, od kod je prišla in kje smo prejeli sporočila, ki jih sami govorimo sebi. Čigave glasove slišimo v glavi, ko si govorimo negativne stvari?

“Včasih lahko avtomatske negativne misli, kot so” debela “ali” lena si “, v glavi ponavljate tako pogosto, da začnete verjeti, da so resnične. Teh misli smo se naučili, kar pomeni, da se lahko naučimo tudi nasprotnih. Lahko začnete s pozitivnimi zgodbami. Kaj si želite zase in česa veste, da ste sposobni?? Vsak dan ponovite te fraze zase in vaš negativni samogovor se bo počasi začel spreminjati v pozitivnega.”

Psihologi podpirajo uporabo afirmacij. Raziskava je pokazala, da lahko vsakodnevni trening v pozitivnih afirmacijah (na primer zapisovanje čim večih različnih pozitivnih stvari o sebi v minuti) zmanjša simptome depresije in slabega mnenja o sebi.

  1. Izogibajte se padcu v luknjo primerjanja

Dve ključni stvari, ki jih je treba pri graditvi samopodobe omeniti, sta vaja sprejemanja in prenehanje primerjati sebe z drugimi osebami. Poudarjamo, da samo zato, ker se nekdo drug zdi srečen na družbenih omrežjih ali celo “v živo”, ne pomeni, da je ta oseba srečna. Primerjave vodijo samo v negativno samo-govorjenje, kar vodi v anksioznost in stres. “bčutki nizke samopodobe lahko negativno vplivajo na vaše duševno zdravje kot tudi na druga področja v vašem življenju, kot so delo, odnosi in telesno zdravje.

  1. Usmerite svojo notranjo ROCK zvezdo.

Albert Einstein je dejal: »Vsi smo geniji. Toda če ribo sodite po njeni sposobnosti, da se povzpne na drevo, bo vse življenje preživela v prepričanju, da je neumna. «Vsi imamo svoje prednosti in slabosti. Nekdo je lahko briljanten glasbenik, ampak grozen kuhar. Neka kakovost ne opredeljuje njihove temeljne vrednosti. Prepoznajte svoje prednosti in občutke zaupanja, ki jih ustvarjajo, zlasti v času dvoma.

Predlagamo vam, da se vprašate »Ali je bil v vašem življenju čas, ko ste imeli boljše samospoštovanje? Kaj ste počeli na tej stopnji svojega življenja? «Če vam je težko identificirati svoje edinstvene darove, prosite prijatelja, da vam jih pove, tiste, ki jih vidi on. Včasih je lažje za druge, da vidijo najboljše v nas, kot pa to, da sami v sebi vidimo to.

  1. Telovadba

Mnoge študije so pokazale korelacijo med telesno vadbo in boljšo samopodobo ter boljšim duševnim zdravjem. Vadba ustvarja moč v človeku, tako fizično kot tudi duševno. To velja tako za kardio trening, kot tudi za trening moči, saj lahko pri obeh izmerite napredek. Zato vam predlagamo, da vsak dan naredite vsaj nekaj za vaše telo, da se sprostite, in videli boste, da se boste počutili bolje. Druge oblike skrbi zase, kot so pravilna prehrana in zadostno spanje, so prav tako pokazale pozitivne učinke na samopodobo posameznika.

  1. Naredite nekaj za druge

Psiholog predlaga prostovoljno delo za pomoč tistim, ki so morda manj srečni, kot vi. Biti v službi drugim pomaga, da se spravite iz svoje glave. Ko pomagate nekomu drugemu, se boste manj osredotočali na svoje “nepomembne” probleme.

Ugotovljeno je, da bolj kot določena oseba počne nekaj v svojem življenju, na kar je lahko ponosna, lažje je, da prepoznajo svojo vrednost. Delati stvari, zaradi katerih spoštujemo samega sebe, je ključ za dvig lastne vrednosti. To je namreč nekaj oprijemljivega. Pomoč v zavetišču za brezdomce, zavetju za živali, delovanje v dobrodelni organizaciji. To so stvari, ki nekaj pomenijo in dajejo vrednost ne samo sebi, ampak tudi nekomu drugemu.

Veliko je resnice na dejstvu, da to, kar smo dali, se kot bumerang vrne nazaj k nam. Da bi to preizkusili, preživite dan v pozitivnih mislih in vedenju do tistih, s katerimi ste prišli v stik. Ko boste šli skozi svoj dan, bodite pozorni na to, kaj se vam vrne, in opazite tudi, ali se vaše razpoloženje izboljša.

  1. Odpuščanje

Je v vašem življenju nekdo, ki mu niste odpustili? Bivši partner? Družinski član? Sebi? Če se držimo občutkov grenkobe ali zamere, se držimo v krogu negativnosti. Če ne bomo odpustili, nas bo to zadržalo v zanki.

Odpuščanje sebi in drugim izboljša samospoštovanje, morda zato, ker nas povezuje z našo prirojeno ljubečo naravo in spodbuja sprejemanje ljudi kljub pomanjkljivostim. Sklicujemo se na budistično meditacijo za odpuščanje, ki jo lahko kadarkoli izvajamo. Gre pa takole: “Če sem kogarkoli poškodoval ali prizadel, zavestno ali nezavedno, prosim za odpuščanje. Če me je kdo poškodoval ali prizadel, zavestno ali nezavedno, jim odpuščam.”

  1. Ne pozabite, da niste vaše okoliščine.

Končno, učenje razlikovanja med vašimi okoliščinami in nečem, kar ste, je ključ do lastne vrednosti. Prepoznavanje notranje vrednote in ljubezen do lastne nepopolnosti zagotavljata varno podlago za rast. S to varnostjo je človek svoboden, da raste z užitkom, ne iz strahu pred neuspehom – ker neuspeh ne spremeni vrednosti jedra.

Vsi smo rojeni z neskončnim potencialom in enakovrednim človeškim bitjem. Da smo nekaj manj, je napačno prepričanje, ki sm se ga sčasoma naučili. Zato se lahko s trdim delom in sočutjem do samega sebe, samouničevalne misli in prepričanja izbrišejo. Ukrepi, opisani zgoraj, so začetek prizadevanj za povečanje lastne vrednosti, ali, kot pravi psiholog, »prepoznavanje lastne vrednosti. V vsaki osebi že obstaja. ”

 

Back to top button